![]() |
| google pic |
busy day, today huh? Settling si kecil in kindie or school.
I am on leave as well for the same reason. Dina in year 2 this year. Acha will only start class tomorrow. This year, there is no need to take long leave because the girls are independent enough. I will not accompany Acha tomorrow because this is her 3rd year in the same kindie. Yuran semua dah settle last week. There is no need for me to hang around. Steady aa Cha :D
But I do have to go to Dina's school today to pay all the related fees.
So this morning, I follow Dina to her sekolah agama. Really go to school together gether with her :). I board her school van hehe.
Nak jadikan cerita tahun baru, I dont have transport today. My dad is away. As always outstation berjalan :). Last night, we went to his house to fetch his old proton but one of the tyres is flat. And it was dark and it was 10 pm and when I called him, he said that he wont be back . Alahai sapa nak pinjamkan saya kereta ni
Mr Hub has an important meeting early in the morning. So when he seems doubtful whether he could accommodate me or not today, I got annoyed :) and tersentap heheh. So even when he offers to go to work late so that we can go together gether, I said it is OK, sudah terlambat k, hatiku sudah dilukai kekekek. I said- never mind I can manage - don't worry , I
So I hop into Dina's van this morning and by 9.00 am all is done. I look around to see if there is anybody that can give me a lift and no one. I tak kenal semua orang. Uwaaaa so that it is. I walk back home walking - about 1 km you, but of course, berkasut lah :) and I use short cut ikut rumah rumah orang (kalau tak lagi jauh tu) and luckily no morning sun is around. But sweating jugak wei.
Balik tidur terus and I wake up just in time to go to afternoon school with my neighbour -the truth is I have made noon arrangement by not morning arrangement. Yet I act macho and pretend somehow I manage to tumpang sesapa masa balik dari sekolah agama. Hehe
So kalau ada sesapa yang suka merajuk tu tak payah lah ye. Buang karan ja - rugi dan penat ja dapat :D (
So how your day on 1st day school today semua ?
ps: hmm salah tajuk entry ni cerita pasal berangin or jalan kaki or cite pasal school eh heheh


13 comments:
caya lah erma....jalan kaki 1km tu. teringat i masa sekolah agama dulu balik jln kaki.
akak sama jer..coz Hariez dah masuk 2nd year kat kindie cuma tadi kalut sikit hantar dia ke kelas ngaji jer..maklum la 1st time...hehehe..
hehe.tak sabo lak nak tempuh phase anak2 bersekolah...dlm penat berkejar,tp bes gak kan dapat anto dorang gi register.teringat zaman kita dolu2..
i pernah merajuk macam ni tpi memang puas hati babe!
Acha steadyyyyy okkay..so umi tak risau risau =)
Jalan 1km? jauhhhh tu..takpe takpe merajuk punya pasal..at least next yr 2012, u akan ingat peristiwa hari pertama skolah hehe =)
I can imagine semua bz today... kat sini budak2 cuti lagi sampai next week kot.. tapi my dotter gi muslim school so Rabu dah naik....
Hehehe... I suka merajuk jugak... tulah selalu padan muka sendiri ahaks.. tapi mesti en husband feel guilty himself ka? kan? hahaha
cikAyu heheh exaggerating ja tu tak sampai pun 1 km kekeke
Azmiezas haa first time kena la teman :)
ashra best la that what we do - be there for them zaman dulu mana ada mak pak tunggu i takda dear :)
zarin heheh tak boleh buat selalu you dah tua kekeke
nanie heheh lipatan dalam sejarah :D
nana ha bizi jalan semua dah jem boring tu la :) - , best majuk but tak leh buat selalu hehe
tak rasa guilty gak dia but best lah orang nak pujuk 2 skit kan kekeke
today's my lil girl nye tahun pertama msuk skolah agama, masih nk menyesuaikan diri (since masa yg ada sblum sekolah agama start x sampai 1 hour), mama dia akan mjadi agak kelam kabut ckit nnt, that's for sure heheh..
nurheart - ha budak2 relax ja though we worried about them being penat but kita yg penat :D
Aqids first day at new school didnt turns out very well =(
chop!
bagaimanakah perasaan naik van bersama budak sekolah?mesti teringat masa kecik dulu....
cayalaa kak.. 1 km tuh..perghh kalau i hilang dah kasut tuh..majuk punye pasal sbb kene jalan kaki..heheh.. tapi ok what, sesekali kuar peluh (cheh..ayat sedapkan hati..hehe)..
syida :) teringat gak nanti i cite ek heheh
maya heeheh exaggerating ja tu taklah jauh sgt tak sampai 1km pun :d
Tu la nak merajuk sangat, kan dah kena menapak and berpeluh. Imran masuk darjah 1 so I also went back to school. Dr pagi ke tengahari di sekolah...penat weh. Nostalgia jap...beratur kat perhimpunan, nyanyi Negaraku, masuk kelas etc. Second day tengok dia naik van sekolah pulak. Third day lepas dia sorang. Nasib baik he's independent.
Post a Comment