![]() |
| google pic |
But it is memang fact yang sangat benar that saya sangat penakut. I remember when I stayed in hostel years ago :), nak tidur mesti cari Yassin letak bawah bantal or kalau kes baru dengar cerita hantu or tengok orang
mati, gengam kuat kuat yassin masa nak tidur tu hehe (exactly macam scene dalam cerita "pendamping" tu).
TG, I dont have that many encounters with supernatural power. Walau penakut dan suka imagine macam macam, all is still within control, I mean between me and myself :) - I normally imagine more when I am left in the dark, alone or beramai (when the others already lena dialam mimpi)- So if I am alone and I feel some sort of fears tetiba, I would just switch on all the lights - and Tv also. This has become my habit since forever, when I am outstation and kena tidur hotel sesorang. And when I sleep alone, I will remember to recite a lot of things :) - the 3 quls, and ayat kursi and try to sleep while zikir-ring lagi (who knows kan - bilik tu dulu ada orang yang pernah mati ke, :)). But kalau tidur dirumah, tak ingat pulak nak baca apa apa hehe.
My only limited experience with the OTHERS was during the time when I stayed in hostel. One of the night, very late night, I walked along the corridor from study room to my dorm. I could sense it coming, you know like foreboding feeling that something terrible was going to happen. Angin malam pun bertiup sepoi sepoi ja, sejuknya pun lain macam. Belum jadi apa apa, but I could feel that all my bulu roma tegak. I entered my dorm, and I noticed that all the others had fallen asleep (yang tak tidur still ada di study room lah). The moment, I landed my butt on my bed ja, all the chaos started. - I dengar perempuan mengilai you and ribut taufan and bunyi barang barang hit each other - like all the things bang on each other, I rasa the whole building tu bergoyang - Serious seram k - And what I did then? Apa lagi kan, pegang yasin and pekup muka and telinga with bantal to shut off the noise. I could not remember how I fell asleep. But it was one of horrible night of my life k. Bila I tanya orang lain esoknya, semua cakap tak ada dengar apa apa. Could it be my imagination? But it felts so real and so close.
Kita selalu associate hantu dengan kubur atau orang mati. Masa kecil kecil dulu, kalau ada orang mati, the next day tu kalau nak pergi school pagi pagi kena melintas rumah orang mati, I mesti takut gila :). Atau kalau
pergi hospital kalau kena cross rumah mayat or parking around rumah mayat. Mesti I cuak. Mesti rasa rasa takut tu datang. Tahap gaban tak? :) I remember that my mum had to accompany me for a few weeks, 615am daily, 500 meter walking distance, just for me to pass rumah orang yang meninggal tu, before I proceed on my own. I would ask her to wait until I disappeared from sight dulu, baru dia boleh turn back and walk back home. Melampau eh?:).
![]() |
| google pic |
downstairs, they all penakut nak turun sendiri, yet I push them still to go on their own. I said, mana ada hantu, kalau dia keluar, panggil ummi heheh (kalau betul hantu keluar, ummi lah pengsan dulu kekekek). So they
have no choice but to count on each other, sebab I malas melayan hehe.Dina minta tolong Acha teman, Q mintak tolong Kak Dina teman and so on. Jahatnya sayaaaaaaaa.
Sekarang ni bila I have experienced the death of people closest to me, rasa sedih lebih mengatasi rasa takut. I wonder juga how I could be so brave facing my dad yang neatly wrapped in kain putih di bilik mayat for 1
hour. Where does the fear go? Maybe because I truly know that it was my dad that I sat next to.
So, I figure that fear is only our imagination runs wild - cuma mainan hati dan jiwa. If you think you are scared, then you become really scared.
Hmm ada a few lagi cerita hantu dalam PC - will continue watching it tonight :)
Till later
Ermayum - hantu pun makhluk Allah- please dont distub me because I dont disturb you :)



8 comments:
masa kat asrama dulu terdengar bunyi mcm hantu pocong.bila kita selak langsir rupanya burung belatuk.takut tak bertempat kan?
Unai pun penakut jugak. Selalunya blh jadi extra takut when i let myself fikir macam-macam. Mulalah benda biasa-biasa pun rasa seram hihi.
Eww.... what a post! Many of my friends have had such encounters cause we used to dance and we stayed at various hotels, some 5 star, some 2 stars so you can imagine the sort of things we will bump into... ewwww....eeerie....
kak eda.. hostel mana tu?;).. i penakut gak tapi kdg2 i berani sket dari my hsbnd.. heheh..
Five! samalah kita penakut..
saya lagi la...iklan citer hantu pun,sy da paling muka,dan tutup telinga atau tukar cenel.tak nak tau,tak nak dgr lgsg.hehe..
a'ah..yasin bawah bantal masa duk hostel dulu.hehe
syidah dulu kecik semua yang gelap we can imagine pocong :)
unai iye kadang kadang kita yang meyeramkan diri sendiri heheh
kiasumom those who encounter that thing are lucky heheh not everybody can see dead people eh :)
maya semsas kuantan pahang dear :)
macam la yassin leh selamatkan kita kan orang cakap kalu pegang quran pun but tak reti nak baca apa apa yang patut hantu takkan pergi :)
laaa...akak sekolah semsas ke? jap2 semsas ni yg kat dpn tu ade taman tas kan? sebelah sekolah tu, ade sek rendah, sek keb batu 8 kan? eh sekolah tu ke? i confuse nama semsas ni dgn sek asrama yg kat pekan tu.. tmn tas tu umah ayah i, i dok situ dulu..tempat jatuh patah tangan sume kat situ.. sek rendah sebelah tu, sekolah i duluuuuuuu:))
sis, ana pun penakut. kdg bila dgr cerita hantu, kat rumah mula la terbayang2..tgk cerita hantu mmg xde la..penakut yg amat...
tp nak di jadi kan cite la plak keje kat hosp, dept saya saya ni x smpai 50m pun dr bilik mayat. kalau nak g bilik mayat mmg lalu depan ofis saya ni. br 2 hr lepas nmpak seorang bapa pegang mayat anak nya yg bayi lg rs nya pergi kat rumah mayat. terkedu saya...
Post a Comment