Dec 4, 2011

One Meruntun Hati, One Meruntun Jiwa



Salam

Cubaan kali ke dua untuk melihat movie ini akhirnya berjaya walau orang yang menemannya buat muka boring dan kelat and almost bermimpi indah.

Right after Breaking Dawn (BD) with rakan blogggers, I beg hub to accompany me. Tak tahu apa yang menarik hati untuk menonton cerita ini sebab saya bukan peminat Abg Aaron (Nora Elena pun tengok separuh jalan), cuma merasa terpanggil setelah melihat its trailer.

I tell you - you must watch this- super superb acting by Maya, and Aaron Aziz who now can be categorized as  Korean Hero sebab memang banyak air mata dia menitis dalam filem ni,  kalah pelakon Lelaki Korea. 
Beautiful cinematography even orang sebelah I yang mengantuk pun mengaku :).

The satisfaction that I got from watching this movie is surprisingly more than when I was watching LBS or Nur Kasih. This is a better ER :) romantic movie. Kena pula dengan lagu lagu yang sedap.Kalau nak SOKONG cerita melayu, sokonglah cerita ini. Jangan tunggu kat Astro first. Come help local movie (cehhh) :)

My only regret is cik Lisa who I believe could do very much more. Her dialogue is lacking the right intonation ( the right reaction) and feelings and at times it looks like she was chewing on her words. Tak tahu apa butir dia cakap bila dia marah. TG her parts were not that much. And if you compare her acting skills with Maya she really has to improve a lot. Kesal saya, for somebody who has won a best actress award, my expectation of her is tinggi melangit :) (sori Lisa, you tetap comel though)


This is a movie that you should not miss. Zarin this is a good start for you. I dont mind to watch this movie again with babe Zarin and CikAyu. Jommmmm (pingsan laki i kalau dengar i nak tengok cite ni lagi)

And BD memang tak boleh nak cakap apa lah :), cant wait for the ending of the whole twilight series. Tak puas sebab it ends where it ends. Bohsan betul kena tunggu part 2 :). One thing for sure, Edward is looking more handsome than ever and sweet as always.  He looks less pale and he does not glitter at all so he looks more human. For that I have changed side now from Jacob to him :D.

I totally enjoy today's get together, mendengar keluh kesah si dia, celoteh dan al kisah si sinun dan sinar bahagia si sana :) - You know who you are, and I am glad that we got together today. Hopefully you all like my celoteh and my kekalutan as well, hehe.

Adios


ps: i never read ombak rindu the novel

updates 041211
HANGIN hangin satu badan bila tahu BD scenes kena potong banyak - tgk kat net but gambar stil gelap. HANGIN balik satu badan- part yang kena potong part penting lak- Bella beranak and mati and Edward masukkan venom. HANGIN lagi bila tengok tak ada apa apa yang ganas pun. Mana yang ganas ?, bukan tunjuk perut terburai pun. Immortal yang ganas kepala putus, mata kena korek perut terburai tak pulak kena potong. HANGIN HANGIN apasal lah dengan penapis filem negara ni. Kalau nak potong, be fair. Menciiii

7 comments:

Unknown said...

oh dear..

your review sangat best, macam nak terbang balik tengok terus.. dah la dengan si hensem tu.. oh.. sangat teruja..
i dah lama miss nak tengok tv malaysia.. drama petang2 yang i tengok halfway sebelum sampai sini hari tu.. elok sampai sini, macam nak khatam, tapi bila guatv tu tak buleh tengok kat sini, i jem terus..
dan terus-terus tak tengok..

tetiba i rasa sengsara tak buleh tengok this film.. btw, the director tu my classmate sekolah menegah dulu.. :))

take care dear!

Ermayum said...

u tak pa u can wait :) nanti u tgk kat tenet ye tak pun i poss Cd? later la hheheh

sisdee said...

best kannnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...i tak bape minat aaron aziz..just gitu2 jek..tapi dorg mmg serasi kan blakon dlm citer tu...mmg feeling jek.. dan yg buat best adalah view dan lagu pun :)

Unknown said...

argggghhhh lamanya i x tinggal my footstep kat sini....rindu reading ur blog...i cant wait to watch this movie too...but u knwlah ganu ni plng deat cinema pun kat Kerteh haihh

ashra said...

ni yang nak tgk sgt ni..
sgt suka dgn maya,aaron,lisa and pront.
Pernah terjumpa maya,dan lisa.mmg cantk orangnya.natural beauty.tak ya mekap berat2..
aaron?..ensemmmmmm...

tapi tak dapatlah tgk wayang kan..
tunggu astri first atau dvd..
uhukk..nur kasih pun tak tengok lagi..huwaaaa...

TK said...

Kat FB pun ramai org kata best..Teringin nak tgok tapi kalau pegi dgn anak2 memang takde chance punyalah nak tgok crita tu.Who knows one day I pindah Klang balik I bole tgok wayang dgn you! Nex year my hubby akan keje KL balik. I am moving back to tanah tumpah darahku jugak but donno know when..

Unaizah said...

Percaya tak if Unai cakap Unai dah gi tengok BD tp the first 15 minutes and last 15 minutes je. Huhuhu...sebab Irfan tak nak tido or dok senyap. Mulut asyik bunyi je...

Share/Bookmark
Blog Widget by LinkWithin