Sambil menyedut teh ais yang sungguh nikmat ni (sebab dah lama tak minum) dikelilingi oleh orang lain yang juga makan breakfast yang semuanya lelaki (selalu bf sini with hub) but ada akak kisah? Nak blogwriting jab
. ![]() |
| breakfast pagi ni- telur mata lembu, tempe and sambal n kacang- that is my nasi lemak for the pas 3 months :) |
Wake up this morning blur. Bersiap siap untuk hantar d girls to VE just to realize that I dont have my watch with me. (yes I sleep and I bath with my watch on). Baru lately I belajar tanggalkan but I always put it back after shower. I punggah satu rumah and I could not find it. Kecoh and kelam kabut la pagi sabtu yang memang rushing ni.
Funny because it makes me want to cry. And so I thought of my dream last night, half concious like somebody was holding my wrist, taking off something of it and walked around in the bedroom. ( it's not hub because he was home late). So my wildest imagination work its way into creating drama minggu ini
. Worry, sad and cant do anything. Do I have it on me last night? Terjatuh kat pasar malam ke? How come? Macam macamlah I fikir sambil hantar anak and pergi office. It is only a watch ok. Istifar, istifar Erma. Terdetik dalam hati, if it lost, there is a reason for it. Ter riak ke memakainya? Istifar. Maybe nak dapat rezeki yang lebih baik? InsyaAllah, sapa tahu.
Then hub called and informed me that he found it in my wardrobe in between my clothes'piles. I have no idea how it got there.
Hah my mind just about to go into a conspiracy theory dah hehe. I already consider doing a solat hajat to find that watch. (hub's friend tak jumpa file, nak g interview, satu rumah 3,4 kali punggah, 3,4 kali tongkang pecah but tak jumpa. Ustaz ajar buat solat hajat cari barang dalam rumah n the next day, his eyes accidentally fixed on that particularly file.) Amazing huhu?
In my case, I found it funny yet not so funny when I can go haywire because of only a watch.
There are other life major crisis that requires more attention kan. Itulah manusia. Itula antaranya saya. A bit sad, of course yet thankful.
Ps:
always go back to our creator for help.
Allah is d best planner.
- Served using BlogPress from my iPhone; Ermayum


2 comments:
Walaupun it's only a watch, maybe its sentimental value yg buatkan kita sedih. Not the material thing itself. Kalau dah rezeki kita, takkan ke mana. Tp kalau bukan rezeki kita, memang tak jumpa sampai sudah.
saya kan kak,dari zaman sekolah,memang amal kan,kalu barang misplaced,zikir al haq beberapa kali.
alhamdulillah,hgg hari ni,dalam masa sgkt pasti jumpe.
Post a Comment