Dec 23, 2009

Lunch Nasi Indon



I go to Sri Ratu for lunch today- All the way, we drive to Subang. Eca has been talking about the deliciousness of the dishes here since forever. Bella is supposed to join us but she is on MC - poor u :) what happen? Been missing Edward?hehe


Selection of food is just ok - boleh la- the taste is ok also - sedap sedap biasa- I think I prefer the one that Ina brought me last time - atas bukit  tepi Subang Medical tu or the Padang restaurant in Kelana Jaya. I think theirs taste much better. But I tried new drink today- Juice ALPOKAT made of Avocado and chocolate syrup. I purposely call the waiter and ask her - what is it that those people drinking? Is it good? heheh- so dari terfikir2 baik try kan.



Cik Isma joins us for lunch today and inside her big handbag- there is a story book - she is reading Eclipse. I flip through it and said I want this also- I do want to read the story book version of twilight and new moon but have not bought the books yet. So, after paying the bill, we rush to the other end to MPH- Eclipse has run out of stock :(-  I have to satisfy with the 1st and 2nd book then. I am eager to know all about Edward. Will my love for Jacab remains? hahahah. Isma said Jacob is not that  good and macho man in Eclipse- his character changes in the 3rd book - is it? ni tak best ni. Wish me luck bila la nak habis baca ni sibuk berkebun and berblog ni- I also grabbed 2 Alexandra Potter's books

While busy making my mind whether to buy the limited edition version (with the gift box) of Twilight, somebody walks to me and said is this eda ke? One look at her, I hesitate but then I said Yanti ek?- we give each other hugs and chat a bit. She was my friend in college- that was almost 13-14 years ago, she was one of those friends whom I referred to for assistance in English subject heheh - you are stil cute dear- if you drop by my blog say hi k.

ps:
-gambar food kat atas tu saja ja utk menggoda sapa2 yang lapa- silakan :)

15 comments:

Lady of Leisure said...

im on a diet program now...
seriously... rasa mcm nak nangis tgk lauk pauk tu.. uwaaa... esp ikan goreng ngan sambal hijau dengan terung n sambal merah tu...
nyum3...

Ermayum said...

Lady dear I diet gak heheh but u still can go makan la lauk sahaja k - no rice k:)

zarin said...

i suka sari ratu..u shud ask for ayam pop instead of that ayam tu..sambal kicap ayam pop dia sedap n also the sambal goreng pun sedap..

btw, i just finished reading my twilight (last week), new moon (last week) and eclipse (baru jap)for the 2nd time hihi...nk pinjam ke???
i pun dengar eclipse dah tkde stock tp last week i ada ternampak kat tesco...cuba cari..
esok nak baca breaking dawn lagi skali...gila kan i ni..
bukan apa, suma story books kat rumah ni dah habis khatam n in between books rite now..nk tanya berst ke elaxander potter tu?tk pernah baca sbb takut tk best..nanti citer kat i ye...if best, boleh i pi beli ...

wah!!panjangnya i membebel..kikiki..

Sharinginfoz said...

sedap tu.. nasi padang sodap...

Ermayum said...

zarin - suka tu suka gak n i nak g lagi coz da terlove avocado juice tu - this time will ask for more chocoalte

sharinginfoz sedap memang sedap sebab semua bermyk

Ermayum said...

Zarin lupa lak - Alexandra ok - i suka :) try mr darcy and me- heroin dia jatuh cinta ngan darcy hero buku cite pride and prejudice - dia bercinta and bukunya character hheeh

saniza said...

nice blog

zarin said...

erma
yupp..alexandra..and i pernah nampak mr darcy n me tu..dah pegang nk beli sbb suka mr darcy dlm pride n prejudice tu tp takut tk best plak..:)

Ina said...

tasted sari ratu...not my liking..u r rite. Selero nogori tasted better...far better..:D

Btw yg kat kelana jaya dgn yg depan carefour, tuh sama ajek kedainye..dua2 kedai sedap..

Shopaholic Mama said...

Of all the lauk that you put up here, I find the sambal terung tu paling appealing! Terung lover lah katakan!

Actually Avocado not so healthy but who cares right? Live to Eat!! hehehe

Unknown said...

uih!.. kecur air liuq!!.. terus lupe diet ku ari nih..

Azmiezas said...

Erma..>..sedapnya lauk pauk tu..tapi I kureng suka sgt makanan Indon ni..

Ok, I rasa u ada tanya I mcmana nak tanak pulut kan?..caranya:

kalau u nak pulut kukus, u rendam dulu semalaman, esoknya kukus jer pulut tu lagi senang...pas tu baru letak santan yg dicampur sikit garam dlm pulut tadi..nanti jd pulut lemak.

Kalau nak tanak pulak, masak mcm masak nasi tp airnya sikit jer, agak2 tenggelam pulut jer, pas tu letak daun pandan sikit agar wangi..n pas tu masak dlm 1/2 jam..masak lah tu..cuba dulu..tgk jd ke x..ya..

Ermayum said...

Saniza - hi thanks singgah nanti I lawat u k

Zarin - try la kelako tak rugi cam kita la real people bercinta ngan character dlm filem ekekekek

Ina- yes betul - sari ratu sedap tu sedap but dont know what missing - maybe dia a bit comercial and modern skit ada ke org padang makan sayur cina tu?
but i go lagi no problem leh minum al pokat :)

Azmiezas - tq dear jauh jalan nak explain pasal masak pulut ni I try k insyaAllah (tak tau bila- bila teringin kot nanti I post u ajar:))

Ermayum said...

Shopaholic Mama- hmm why ek avocado tak bagus ? anybody else know? why chef kat blue wave u cakap bagus? ala i da bedal satu gelas besar da - fattening ke heheh:) but that is fruit only -anybody knows tellk or i need to google la pulak

Ermayum said...

L@n@ - makan makan gak diet diet gakkekeke then why I always fail heheh

Share/Bookmark
Blog Widget by LinkWithin