Telur ni is overcooked - tengok yolk dia da keras:(
Today is nasi lemak day-never mind I woke up late - eh bukan every day I wake up late ke ( kelam kabut sokmo) so though late I still make a stop to my favorite nasi lemak stall- because I have promised my office mates that, 'dont eat your bread aa, wait until I come, if somehow I could not buy it because I forgot or I overslept (over terlambat bukan lambat2 biasa:)) then you all can go ahead eat your bread or buy from cafe'.
There are nearby stalls- a few of them but this one is my favorite- the belacan smell is so tempting, the wrapping is daun pisang instead of plain plastic, the sambal is thick oily sambal – instead of cili ketul2 tak hancur or watery sambal- the telur mata kerbau is just like I love it- the yellow yolk masak2 sayang:) – just mediumly cooked (tak cair tak keras).
Yet, I order mee hoon instead of nasi lemak (kononnya tak heavy sangat la kekek but I put in the egg and kerang as well)
I order another 7 nasi lemak, 2 with additional extra sambal (specially requested for), I meehoon kerang for this one pretty Ah Moi , and 3 nasi lemak telur . Total nasi lemak bought is 14 bungkus- I have one big paper bag ready .
Anybody who knows me know that once a while I will come to their place and ask them nasi lemak day tomorrow? Heheh
Bella has moved up to 3rd floor yet I include her in- She come to eat her nasi lemak at 9am- Now I have no friends to talk loud you know- come and visit me often k
The whole office is smell of belacan :)
Tak suka style sambal cair ni
ni look sodap but ikan bilis tu kecik lagi :) and tukar tolor
And for you all my dearest readers, please have your pick and help yourself- served especially for you- sila, silakan jemput :)
PS: happy today because everybody loves their nasi- we will do it again ok.





8 comments:
amboi banyaknya nasi lemak... i jamu mata je lah nampaknya hehehe...
i slalu makan nasi lemak mak wanjor in kampung baru dengan nasi lemak cikgu in kelana jaya.. dua tempat ni mmg fav..hehe..
i suka telur mata kerbau juga, telur rebus kurang feel hehe.. ikan bilis, then sambal yg masin, sambal manis i slow skit, kalau sambal sotong kering i sangat suka.. :)
Wah..Miss nasi lemak sotong..In Terengganu, ada nasi lemak ikan je...I can smell the belacan from here..hehe. What is life without belacan..
Lady- i pun sambal sotong kering:) sotong getak tak suka
Teika- sedap kan belacan hehe
sampai ke sini leh bau2 nasi lemaknye:)
I palin suka nasi lemak Jln 222, tapi malam jer, so once a week kami mesti ke sana..
N kalau siang2 weekend i cuma pekena roti boom ka capati ka..hookeyy..
btw n.lemak yg u makan tu nampak sungguh sedap pasal i pun suka kalau telur merah tu 1/2 cook..
psst:pagi tadi i pegi brekfes kat Sek7 shah alam..lontong klang..perghh..mengancam..
Azmiezas iya sodap ok nanti kita jumpa kat jln 222 k
:) office lama kat sana tu
hi maya - dai pos virtually mestila u bau heheh silakan dear
ooo..patutla... hasya dah boleh terbau ummi erma ni masak nasi lemak..hahaha..
i suka nasi lemak sangat sangat!
mcm u n lady jugak, i suka sambal sotong kering tu...
Hasya - tula ummi baru tampal kat blog hasya da terasa 2 nak makan nasi ja kalu ummi masak2 betul hasya termimpi2 dlm tidur heheh-
zarin u can afford to eat it daily so tunggu apa makan ja la u style tak gumuk kekekek
Post a Comment