Mar 23, 2010

Not that much of wonder

I managed to watch this last Sunday- I took a risk of bringing my little man still – tak sampai hati I nak tinggal –



His last trip to the dark,loud and noisy hall was last November – I contemplate that maybe then my handsome boy was still a baby but almost 5 months have passed and I think he has grown up a bit :) – definitely he has. He still said, 'akut akut (takut)' and I said 'hug ummi hug ummi' :). As long as he did not cry out loud or try to free himself from me as if he was chased by some monsters – then I could sit back and watch the movie.


He did enjoy the movie as well, I  guess as when he saw a dog – he said, "doc" :) and when I saw rabbit and cat I would nudge him and say, 'look' and he said, "bitt, cat" – Cuma itu ja yang binatang yang dia familiar with heheh. Occasionally he rambled on something that only him understood or sang his favorite tune- his own composition, "ummi cha, ayah cha":). Overall,  he behaved well so that allowed Ummi to concentrate on Alice.


I did not really enjoy the movie (maybe it is only me?) – biasa biasa sahaja- I think I like the old version with the smaller Alice better- the one  that I watched when I was a little/teen girl. I remember it as more adventurous (or maybe I found it as adventurous because then I was not that old- I was still a child :) maybe la kot hehe


After watching the -extravaganza-beautiful- Avatar, I found that Alice’s wonderland is not that beautiful and "wonderland".


But then it is ok I guess, because my girls find it very fascinating – kejab kejab Alice kecik cinonet then jadi besar macam giant-

Here are some sneak peak if you have not watched it – hmm takda la yang scary or pelik pelik character sangat 
Alice
si villain the red queen

Alice's friends

Anyhow, I  got sad the very evening when I watched another movie on dvd player and fascinated by it instead :)

12 comments:

zarin said...

uhuh..nampak gayanya i kena tunggu dvd lah gamaknya..hasya still tk nk tengok alice ni sbb takut..i pun tatau apa yg dia takut sgt :-)
eh eh, mana tau kot2 i manage to ajak my hubby pi tengok masa hasya pi kindie kan..ish masih teringin lagi nk tengok tuh ;)

Shariz said...

I tak tgk lagi Alice in wonderland tapi I noticed that si Johnny Depp suka sgt berlakon cerita2 camtu...hehe

N A N I E said...

dear..ai totally agree dengan u..a bit bosan sket jalan citer die..:) cuma cantik kat wonderland je :)

Azmiezas said...

At last, u dapat gak pegi tengok movie kan?..

akak pun heran ngan si kecik ni, dia tak minat lansung nak tengok movie, w/pun cite kartun ke,..semua x jalan...so,kempunan la mama nya nak tgk movie..

mungkin..agaknya kalau ada cite ultraman kat cinema, baru boleh pegi tengok kot!!..kikiki..

TK said...

Tak tgok lagi..maklumlah duduk kat KT ni. Tgok wayang will be the last thing in my mind. Kalau balik KL pun x sempat nak tgok. So, tunggulah DVD9 je nanti..

Lady of Leisure said...

kitorng ada beli dvd alice ni tapi entah kenapa i tak tengok sangat... ni i baru je lepas tgk citer 10 promises to my dog... sangat sedih, i nangis sampai ketat hidung sebelah kanan ni..
:-(

Nana said...

nak tgk dload punye aje...ki3 tp gambar tak cung lagi la skang ni :( nak tgk kat cinema sat gi irdina ajak balik masa tgh2 citer kang

Ermayum said...

zarin maknya yg excited nak tgk ni --iyala ni can cite zaman kita meh aaa hasya tinggal ngan untie - bagi mama dating heheh

shariz memang dia ada cakap dulu dia nak berlakon semua cite budak2 cam ni untuk anak dia - biar anak dia duk tgk cite2 gini tgk bapak sendiri - memang dia purposely - i think he is good - dia bosan da sebenarnya ngan muka handsome dia so dia nak prove dia leh belakon bukan sebab muka gamaknya hehe- great actor belum ada luck menang oscar tapi da penah nominated kan

nanie - haaa yg memula tu lembab kan- but erma disspoint dgn wonderland tu and adventure dia tu

azmiezas - bagusla kak dia tak suka tgk wayang - tak yah ajar - kalu tak suka tgk tv lagi bagus hehe- susah la bebudak sekarang kalu suka sgt pun :)

TK :) ha tunggu ja-- i pun memang kaki dvd esp now mana ada org nak jaga anak kalu nak kuar tgk movie berdua- cuma bila ada masa tu tak tau nak buat apa heheh g laaa tgk wayang i can choose samaada bukit tinngi or bkt raja - meh la klang da lain da now:)
- jem tetap sama

Lady ala siannya - lady memang sayang binatang tgk cite dog pun da nangis ni heheh

nana hehe biasala tu - marsya pun cam tu but i warn dia next time tinggal - kalu tak nak tgk tidur hehe- sibuk nak tgk bila da tgk separuh jalan macam2 hal

Kit Pryde said...

i watched this movie with my BFF raven - che'manja tinggal kat rumah ngan my mom (she offered).

we watched it in 3D - sangat suka... it was really like in wonderland.. beautiful.

i guess i'm biased cos i watched it in 3D.

caya la 'yum! kecik2 leh dok diam! che'manja we had to wait until she can understand.

last jan was the first time dia masuk cinema. lepas tu masa we bought tickets for ourselves tapi tak masuk sbb nak tinggal dia ngan my mom dia MENGAMUK nak masuk terus. boleh? suka sangat masuk cinema... i think she thinks they show cartoons all the time.

next movie we're taking her to the cinema - Planet 51. :)

Ermayum said...

Kit heheh oh great u love it :)
manja nada nada la tu - biasala budak2 macam2 perangai nak tgk movie pun tak senang heheh

screamingmommy said...

i've been meaning to bring my kids to watch this movie tapi takut tak menarik for them, but since u said ur lil' one enjoy maybe I should bring them this weekend

Kit Pryde said...

hahahah. mmg che'manja mood ngada2 kekadang! huhuhu.

Share/Bookmark
Blog Widget by LinkWithin