![]() |
| Google Pic - Kawan Arry and Molly :) |
He would call after me- "kak, tolong pijak sikit". He would lie on his tummy and I would step on his back - both feet. After a while, I got a hang of it- pijak sana, pijak sini, move this way, move that way, at certain place, put on more emphasis. At time, he would say- haa situ sedap sedap, lama sikit tu. I always proud of my self for a good pijak service :D. As I grew up and got heavier, I guna sebelah kaki. I dont remember when I last pijak my father but I do recall that even when was a teenager, he still asked for a pijak favor.
But often also, I would ask, "dah ke pa"and when he said. "not yet, not yet", I would ask again, "berapa lama lagi?:). But never once I rejected his request because if I did that, I would feel guilty. My pijak service were not free though. I remember that sometimes, he would give me 50 cents :) for my ice cream treat (besau tu dulu, boleh dapat Ice Cream Choc layer dalam Vanila :)). Kalau I betul betul kumpul duit pijak, mesti I dah kaya now hehe.
And these day, Dina has taken over that job. Sometimes, he called after Dina, "Dina pijak Atuk kejab"and mula mula dulu , Dina would make face :). And sometimes dia buat dek ja. I told Dina my story that I always pijak Atuk dulu and I never said NEVER. Not good to say, penat or malas. Pijak lah sekejab, sian Atuk, I said. Nowadays, she would normally comply unless she is really tired. She uses the session to watch TV in Atuk's room and sometimes manages to make request for a coloring book or henna from Atuk (nanti Atuk belilah kat Pasar Malam), see tak rugi kan and nowadays Atuk rajin bagi duit kopi yang besau sikit bila the girls pergi outing jalan jalan :D.
How about dear semua? Pernah pijak your dad masa kekecik dulu? :D.
Ermayum 171210


11 comments:
pernah!
hehe.pernah2..smpi skang pun,kdg2 pijak my hubby.hehe..sbb berat sy 40-43kg je (bkn ngandung time la)..hehe.
penah..penah... lagi satu slalu kene cabut uban.. geram tol..kalau kecik2 berani, i dah tunjuk lama hadis psl uban tu..hehehe...
bukan saja pernah tapi hari2 and sehari about 2-3 kali.. sampai tertido-tido.. tensen i masa tu hehe.. macam u jugak la, asyik tanya dah ke? dah ke? dah ke? tetiba jer dengar my dad berdengkur.. :D
saya tak pernah pijak ayah saya sebab mak tiri saya curi dia.
tp kadang2 saya geram dengan ayah saya sampai saya rasa macam nak pijak-pijak dia (emo sket).hihi
pijak sampai skang(skang pijak tang betis je kalau tang badan kang patah pulak tulang org tua tu) , at least task tu senang sket dari kena cabut uban kan?!! mau berpinau mata cabut uban... tapi dedolu cabut uban sehelai dapat 5 sen! **it makes me smile while I'm writting it**
Anon :)
ashra adoi ringan nya u dear - i kalu pijajk Mr Hub mau patah dua dia kekekek
maya heheeh i tarik rambut ubat takda :)
lady heheh sapa lah kita :)
syida :) sabar
liea heheh u make me smile as well tq dear :)
Ye la dulu mmg standard la kalau kena pijak ayah tu.tapi masa sek rendah je la.Sek men tak dah.. sbb dah gemuk..nanti patah tulang temulang ayah..
TK alahai sis mana lah gumuk u kurus ja i tgk :)
mesti lar penah erma...lepas tuh jadi kebiasaan suh adik2 kecik pijak kita plak(masa tuh kecik lagi lah,n then adik pon kecik gak).sekarang suh plak nephews pijak.
bila dah besau macam nih,balik pon bertahun baru dapat jenguk kampung,rasa rindu plak bila baca n3 nih...hihi
biskut hehehe so u ni orang yang kena pijak lah :)
Post a Comment