Feb 2, 2011

Melompat Lompat Ke Depan

assalamulaikum

Happy chinese new year to all my friends yang celebrating and for my chinese readers (if any, but I know that Kiasumom is one:))

google pic

This year is a rabbit year - and jangan tak tau I am a rabbit :D

Some  facts (for fun of course) about peope who are born in rabbit here. 

Year Of The Rabbit
Zodiac gift items available at the Gallery Shop
1915, 1927, 1939, 1951, 1963, 1975, 1987, 1999
People born in the Year of the Rabbit are articulate, talented, and ambitious. They are virtuous, reserved, and have excellent taste. Rabbit people are admired, trusted, and are often financially lucky. They are fond of gossip but are tactful and generally kind. Rabbit people seldom lose their temper. They are clever at business and being conscientious, never back out of a contract. They would make good gamblers for they have the uncanny gift of choosing the right thing. However, they seldom gamble, as they are conservative and wise. They are most compatible with those born in the years of the Sheep, Pig, and Dog. From
here


Yang highlight to ada lah kena mengena sikit sikit ngan I :), reserved at times (but most of the time bising kalau kena korumnya :)), selalu lah orang mencurah rasa sebab orang trust, memang saya rasa, saya ni baik hati sometime (ceh),  selalu lah juga  lucky part duit duit ni bila kering ja ada lah rezeki mana mana datang, alhamdulillah. I am not risk taker , not a gambler with money or with my life :), a bit conservative in a lot of things . And I love gossips and majalah gossip local and oversea :), gossip nyata suka juga but suka dengar jalah  tak suka mengadu domba dan membawa cerita  


Yang italic tu ada lah sipi sipi sifat- sifat tu. Sedikit  ada excellent taste :) (read as gilo brand skit :D, setakat yang termampu but semua orang pun kan). 
I ni memang sabar (part part nak marah lah, kalau part nak buat benda cepat cepat or nak beli benda tak sabar sabar memang jenis tak sabar :D) but tak betul lah kalau nak cakap tak berangin, seldom lose temper tu tak betul gak - cuma I tak suka marah terlepas kat depan depan,  ada lagi sedikit sabar lah jugak -  marah and ngamuk  belakang - belakang ja  (macam kalau boss marah marah and rasa nak ja melawan and menjawab, kat depan dia tak lose temper lagi, leh cover lagi :). 


Tu lah antara yang betul pasal saya, kebetulan kena on the dot and sipi sipi :D. Yang lain lain tu memang tak betul langsung lah :). Talented? ambitious? clever at business , hmmm tak betul tu - hancus :)


How about you dear semua? Sapa lagi tahun Rabbit ?:), Zarin is one, Unai is another and a few others , hmm sapa lagi ek....


Happy Chinese New Year :D and Happy Holiday. Have Fun and Be safe k 

7 comments:

missbehave said...

selamat melompat ke depan tahun nihhh sis erma... may this year brings u wealth, health n prosper ;]
i mmg suke gakk baca chinese horoscopse nihhh...
so which years is urs??? 75???

Unaizah said...

I am a rabbit. Description tu ada yg kena, ada yg tak.... You pun tahukan hihihi.

Lady of Leisure said...

I tahun tikus heheh.. But still fond of gossips mcm rabbit jugak tau hehehh.. Enjoy the long break dear

Eti said...

I tahun Tiger, rrrrrr!!!Gitewww! ha!ha!ha!

Unknown said...

i'm a horse- brrrrrrr LOL...happy holiday :D

maya amir said...

i horse.. melompat juga..:))

Ermayum said...

missbehave 75 yes :)

unai heheh i know :)

lady patutla lady cute cam mickey :)

eti garang nya u :)

rina kuat berlari? hehe

maya you gallop tu bukan lompat - :)

Share/Bookmark
Blog Widget by LinkWithin