Mar 17, 2011

Berpuas Hati dan Suka

google pic
What more can I say? Like what the others who love Hikayat Merong Mahawangsa, I lovvvvvve Merong Mahawangsa as well :).


Congrats to Yusry, a film that we can be proud of. Yes of course we got a lot of things to improve but we have to start somewhere kan ?
google pic 
I love the story line - straight to the point, ringkas dan padat - tidak berbelit belit
I love the background music/film soundtrack
I love the romantic feelings in the air
I love the action-fighting scenes 
I love the main characters.The acting is great if not superb


google pic - cute eh :) and real mat saleh

google pic - your handsome man ?:)
I love Merong
I love Marcus
And of course I love Stephen hehe, he is becoming Malay "er ":), handsome, macho and gagah perkasa



My verdict is  8/10 - tunggu apa lagi? go and watch :D at your nearest cinema (bukan at Astro first)- let's support Malay film (cehwah):)


ps: 
cuma I tak tahan dengan pak pacak extra ja heheh their expression are so funny and they are so thin - tak macam orang yang gagah perkasa nak pergi berperang :) - peace OK hehe. Yang lain semua tolerable and minimal harm done to the film (to my naked eyes as an audience lah


Pay attention to Jihan Miskin sebagai extra - I almost tak perasan dia heheh

15 comments:

Cik Specky said...

lom tgk lg.. td baru je balik dr tgk Rango - movie pilihan alya..

ashra said...

saya nak gi tgk gakkkk..huhu..
mmg tggu dvd la jawabnya.tatau nak letak mana kecik ni.bawa gi karaoke pun,tak smpi setengah jam,da macam2 die haru birukan dlm bilik.hehe

cik ain | sweet thots said...

dah pergi tengok ye ;P my fren pon kata best.

Unknown said...

wahh, dah tgk dah...kita x tgk lg..dgrnya penuh panggung..harus kena tgk jugak

Unknown said...

Ermayum,
Blom tgk lagi the moviebut mmg teruja with everyone comment. Cuma nk tgu keadaan reda sikit, so that pawagam adelah agak lengang :P

owh btw, i red yang yusry ade cakap about those little askar sbb dia nk tnjuk itu adelah kumpulan petani & nelayan yang nk menentang golongan lanun or something like that lah. mmg purposely choose thin person :)

cikayu said...

alaaaaaaaaaaaaaaa........dah tengok yea...bestnyeeeeeeeee

Ermayum said...

nur ha yg tu nak tgk gak tu heheh

ashra g dating ja tinggal dia heheh

ain iya memang best

cik E g cepat :)

safina oh macam tu ke - in that perspective ye - :) ok la then tapi kalu selalu menbanting tulang should be muscular kan hehe

cikAyu jum tgk :)

Azmiezas said...

tak sabar nak tengokk..

Unaizah said...

Nak tengok gak!!! My bro pun puji melangit cite ni. Kena mulakan tugas pujuk memujuk si Fadley la ni hihihi..

Syida said...

bole ke kita duduk diam selama 3jam dlam wayang?berat badanku semakin memberat kak (read:48kg),tak larat...=(

Anonymous said...

satu hall gelak bila rahim razali keluar dgn rambut putih...

TK said...

My besfren called yesterday and told me dia baru lepas tgok. Dia kata best sgt. I am here in KL tapi tak sempat nak tgok...huhu. Nak balik Kt dah ni.. Tunggu kat TV or tgok dvd je nanti.

screamingmommy said...

that mat salleh boy tu bukan boyfriend sh. Amani ke beb?

Ermayum said...

azmiezas cepat kak

unai kalu Mr F leh tgk Khurafat ni pun dia leh tgk laaaaaaaaaaaaaaa

syida apalah sgt 48 kg banding kan 100kg hehehe

pulutcoco heheh ingat dumbledore kan

Ermayum said...

Tk ala tgk la kat wayang - turun kuantan hehe

screaming mommy iye that what the gossip says :)

Share/Bookmark
Blog Widget by LinkWithin