
Nampak sedap buat taste like a bunch of pills crushed to dust and you are forced to swallow it. Eee tak suka.
I eat bitter things. I love pria (yang besar) the bitter the better :). I love celery, combine it with green apple or pineapple, sodappp;)
But this is bad choice for the day. Pahitnya amat. Dimana silapnya ya? Celery is ok, green apple is ok. I suspect the culprit is from the taste of cucumber. Maybe timunnya pahit today. Sedikit muda ke, pernah makan tak timun dengan kulit, sometimes pahit tak sedapkan.
Walaubagaimanapun, it is stated on the menu that this is good for controlling cholestrol level in the body. Drink everyday and you have no cholestrol (ni I cakap ye, bukan menu tulis).
My dad used to blend peria katak (yang kecil kecil tu) the night before he went for his medical check up and I tell you his reading for sugar,blood pressure and cholesterol would be tip top:). But try to do impromtu check up on him,the results would be the reverse :d, I told him that he was cheating :), and he said, 'hmm kalau tinggi tinggi bacaan nanti Dr marah'
Anyway, if diamalkan every day sebenarnya bagus.So suruhlah mak mak and ayah anda cuba.
But not me, pahitnya macam rasa air diatas itu. ;) maybe when I am a bit older (still tak sedar diri tua hehe), akan menjadi minuman ruji :D
Till later
Served using BlogPress from my iPhone; Ermayum

10 comments:
hmm hari tu i baru buat screening test, nasib kolestrol ok. tapi takut la sebab it's in the family. kena control gak. i love peria kecik2 tu.
peria katak erk..nnti nak suruh my mom cuba la...thanks for ur info...
:)
selalunya yg pahit tu lah yg jd ubat kan??..
Air apa sebenarnya tu? Air ubat or air minum di kedai?
air apa tuh? i ni kalau minum yg pahit tk suka tp kalau mkn peria tuh suka sgt ;-)
i tak penah try minum blend2 sume2 tu..rase nak try gaklaa one day *bilelaa gamaknye one day maya tu*...heheh
Adia alahai kurus cam you takda cholestrol la dear :) rajin rajin makan peria k
ana :) welcome
azmiezas iya kak but pahit juga hempudu :)
unai air jus CXL kat the loaf hehe try la - 3 buah timun celery and green apple
zarin air CXL :) kat empire nanti kita g eh
one day if you come KL i lanjo k :)
peria tu biasa saye buat mkn je, klu blend2 x penah lg
bak kata hubby,yang pahit tu la banyak khasiatnyaaa..hehe.tapi,aduhai.nak telan..
nur rasa tak sama i boleh kunyah but tak leh telan air kalu blend :)
ashra betul kalau boleh tutup hidung boleh la but i tutup apa pun nak termuntah heheh
Post a Comment