Selesai sudah kenduri doa selamat and tahlil . Alhamdulillah. All went on well considering that it was the first large scale kenduri that I ever held in my house.
I purposely cater this time because I dont have confident to cook for 150-200 people in my tiny kitchen. I dont have the right stove, pot and wok. I might be able to brave myself if I were to cook at my parent s' house. Setakat 70, 80- orang makan kacang bai tu hehe. But 150 and more people would be a record breaking numbers then :). There is a challenge there (ceh)
Anyhow, the dishes that I chose were, nasi minyak with ayam masak merah, gulai kawah and acar; I also order nasi putih with gulai nenas ikan masin and sambal belacan beserta ulam ulaman (syokkkkkkk :D). Oranges and bubur kacang durian as pencuci mulut. Seri Muka Erma :) and popia goreng sambal as kuih muih pencuci gigi :). Quite a spread kan. But yang menawan perut saya semestinya gulai nenas and popia goreng bersambal (sempat lagi tuan rumah bedal popia one after another sambil layan tetamu tu)
Suprisingly, my kenduri became jejak kasih kawan kawan among the elders/seniors. Pakcik yang duk sana sana, kenal pulak tuk iman masjid sinun walaupun dia pergi masjid lain (of different taman). My dad's close friend which I called Ustaz rupanya is an old friend of my neigbour (the caterer). Hmm what a small world. Only us (me and hubby) yang tak kenal orang hehe.
Untuk yang tak dapat hadir sila lah ambil berkat ye :). Mj salt and sugar, you dekat, awat you tak datang sob sob :)


9 comments:
lama x melawat u .. alhamdulillah dah selamat ye ;)
terrernya ermayum buat kuih seri muka erma tu....hihi
alhamdulillah selamat semuanya
yang dalam pic tu semua menawan perut ok, esp seri muka erma itu.. :)
sedapnya..... lapar tgk.....:-(
hai eza..meen ada kat Malaysia now..lain kali ajak meen,insy meen datang..hahaha,muka tak malu,kan?
alhamdulillah selesai sudah majlis nya..
wahhh...berseri nya kaler seri muka tu...terliur nengok..
Cuti sekolah...unai pun ikut cuti blogging. Sekali-sekala je jenguk. Yesterday started blogwalking again and today singgah sini....amboi berwajah baru ye...Cuteness!
ain bila rindu datanglah hehe
zarin eh tu bukan i buat lee i letak nama ja bagi muka i dapat seri hehehe
lady hehe i order n letak nama ja
mummy nana - ala u can cook u terror :)
meenyusuf tu la pasal lupa lak i nak call u :)
ashra manisssss :)
unai ooo patut la lama x nampak unai now back to action will u :)
waahhh.. bestnya menu..
i jauh.. patut la u tak jemput.. hiksss.. *tutup muka.. malu..*
Post a Comment