let's do some sharing about some of the products that I like to use on me :)
1) anybody has bad dandruff problem? me, yes :) and no other shampoo can get rid of my dandruff but this - use it twice a week or once a week and I guarantee you that all dandruff and scalp itchiness gone
2) body shampo - this is a good one, murah pun murah - wangi harum semerbak and yang paling penting it leaves you feeling clean of any residue , yet so relaxing and refreshing :) - you know those type yang berlendir lendir melekit lekit - siram sepuluh baldi air pun badan you rasa ada sabun lagi - licin semacam - eeeeeee - macam J and J :)
3)St Ives face scrub :) use it on your body instead - because yang body scrubnya so fine and halus so tak best bila sental kat badan - yang muka punya kasar2.
4)cleasing water dior - this is a-must-have - ubat jerawat paling mujarab - little by little jerawat kecut . It is actually a make up remover - or a resfresher before putting on new make up - but I used it as a toner (ikut sedap ja kan hahah) - lepas basuh muka ngan sabun before moisturizer :) but if balik malam2 and I am just too tired to wash my face - I just clean my face with this (macam biasa la guna facial cotton) and confirm takkan ada jerawat tumbuh sebab kekotoran muka :) and bila I have make up on my face - I do use it as make up remover then lepas basuh muka lagi sekali kasi taruk heheh - it makes your face look so crystal clear - and it is in a plastic bottle - tak berat
5) Sun block- dulu I tak pakai but since da senior :) age ni and sebab da ada pigmentation I try to use it diligently and I like yang bawah ni sebab dia botol kecik and sgt mudah dibawa kemana mana.
6) but a few months back I try Neutrogena Ultra Sheer and I like it also - I bawak pergi pool and guna as body sunblock for the girls as well.
7) foundation - I suka yang ni sebab casing dia leper dan ringan and senang disumbat di dalam pouch
These are among the things that I love - I fail to stop buying them and reluctant to switch brand - some of them are must have - satu hari takda I resah - eg: the cleansing water or the dandruff shampoo- they really works on me- kalau habis kena cari cepat cepat.


Other item like facial soap - I guna local product - rm18 ja, moisturiser, I jarang guna - on and off - I suka moist cream from dermalogica but my face boleh juga layan Garnier- I memang ada over the counter product yang senang cari in case budget runs low :).
How about you dear semua ? Ada tak di sini yang you all suka guna gak ?:)





.jpg)


11 comments:
i dah mula ni gatal nk mencuba yg dior refresher...bunyi nya cam best jeeeee.....
cleansing dior tu cam best jek... hehehehehe....
OK. Has mmg peminat LUX - pink & biru : wake me up. foundation pun clinique cuma yg dermawhite tu..bekas bulat kaca..
Unai da 1 petua for dandruff. Petua org tua-tua....my grandmother yg ajar. Amik buah limau purut (yg kulit dia berkerutu 2) potong and sental kat kulit kepala. Tp jgn sampai luka nanti pedih. Rambut pn wangi hehe...
Pakai shampoo selsun jugak since a long time ago. Arwah ayah yg suggested it. Mmg bagus!Gerenti takde dandruff!
kite guna produk yg sama yeay!!! paling ku suka itu lux sbb wangi dan murahhh...st ives scrub juga ku guna...dermalogica tu juga sama...
ada satu yang i guna kat atas tu... st ives scrub... hehe.. i belikan jugak for my mom, dia pun suka and pakai sampai sekarang..
cikAYU - try i 200% recommend it :) digunakan oleh model2 kalu nak tukar make up kan - wipe all dgn ni dulu as if basuh muka gak laa
fiza jgn tak try mesti k byk make up remover jenis cream ni jenis water best :)
honeyhas sama kita lux sensation :)
unai petua memang byk but malasss nak cari buah lagi nak potong lagi hehehe
TK iya guranteee bunuh kelemumur yg tak dapat dibunuh oleh headand shoulder or other shampoo :)
mj iyaaaaaaaaa why dont u try dior water tu :)
lady iyaaaaaaaa sama gak but beli yang muka tau utk guna kat badan yg badan nya tak bess less kick sebab tak kasar :)
oh yess I swear by Selsun! I usually get my stocks from Indonesia coz so much cheaper there, I can get 2 bottles for the price of 1 here! So everytime I pegi Indon, I will borong & tu yg buat beg I berat!
Ps. sorry I slalu ketinggalan lrt, bloghop once a while je, so I read yr entries 1 shot when I have the time to bloghop!
Will try Selsun Blue for my hair. Thanks for the tip!
SM anne :) u ni asyik beli brg kat luar singapore ja heheh memajukan economy serantau - eh kat mesia kat guardian pun ada tau yang i beli ni 2 harga 1 :)- dont say sorry dear - u cuba dtg jenguk pun da cukup baik no worries k lagipun post i merepek ja u dont have to read all hehe
Z - cuba jgn tak cuba k -
Post a Comment