Halwa terima saya tidak buleh terima lama lama sebab I think it is a bit contemporary (for me) hehe.
Dulu masa memula I heard about him , I get a copy and dengar sekali harung semua all the 15 songs- the lyrics are beautiful walau ada yang too straight forward, the melody is nice but I cannot connect to it (ceh)
So peram kejab, then sana sini orang cakap pasal dia lagi, and I try to re listen – hmm ok la- he is cute, nice voice heheh
And I do like “for the rest of my life” very much
For the rest of my life
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you
I`ll be with you
I`ll stay by your side honest and true
Till the end of my time
I`ll be loving you.loving you
For the rest of my life
Thru days and night
I`ll thank Allah for open my eyes
Now and forever I…I`ll be there for you
Err, but this song is a love song kan - cinta sesama insan bukan cinta kepada Allah heheh - a man's love to his wife (dah kahwin ye dia? untung nya if this song is dedicated to his wife- co chweettttttt)
You`re my wife and my friend and my strength
And I pray we`re together eternally
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
Now I find myself so strong
Everything changed when you came along
Hmm best nya kalu ada orang nak dedicate lagu ni untuk kita kita wifey ni kan :)
Anyway, he is OK - good, great, (kang cakap tak best kang, takut ada peminat MZ marah I :)) esp when he sings in Arabic – macam salawat and doa - memang sedap sungguh suara dia.
Instead of MZ, saya lebih suka melayan lagu dibawah ni yang sudah berbulan dan berzaman- this song is so simple but the meaning is so deep. And I just love the melody.
Sedari bangun pagi
Sehingga malam hariTak pernah aku lupa
Kau yang maha setia
Semua kau beri
Pada diri ini
Tak kau minta ganti
Tak perlu dibeli
Kau memang pemurah
Segala nikmat kau curah
Tak pernah aku lupa
Memujimu Ya Allah
Subhanallah
Walhamdu Lillah
Wa La Ilaha Illallah
Subhanallah
Walhamdu Lillah
Allahu Akbar
Ya Allah ampunilah
Kuhambamu yang lemah
Kau tempat ku berserah
Kau yang layak disembah
So my dearest friends- anda minat dia juga? MZ, I mean? :) Suhaimi takda ? :( :)
Till later .

.png)

14 comments:
suka lyrics “for the rest of my life” ..suka sgt!!
suka la beberapa lagu maher zain yang rentak R&B cam insyaallah,for the rest of my life,thank you allah..
yang arab2 tu biase2 je.hehe
i suka MZ..boleh la layan tapi tkleh nk dengar dlm keta sebab lg duorang lg suka dengar cd i look i look i see :-)
suka MZ! memula dengan lagu for the rst of my life ingat lagu marc anthony heheh. masa tu tak dgr tul2 lyric dia.
suhaimi suami ina naim ye? suhaimi mior hassan suka la hehe.
hehe frankly speaking i tak pernah dengar lagi lagu2 MZ ni. ramai kata best kan, i belum berkesempatan lagi nak dengan. heheh.
Sana sini dok cakap pasal Maher Zain. Tp takde chance nak check out his songs yet.
suke..suke..suke..erkk my hsbnd dedicated the song to me...tupun i dah galak..agak kalau maher zain tu yg nyanyi dpn i..mau pengsan 17x..hehehe...
yes, i do..tersangat suka sebenarnya..lg pon MZ comel & hencem sgt..hehehehehe
pasal suhaimi tu saya x pernah dengar lagu dia lah..so no comment lah..
hehe.. tulah.. skarang bukak paper melayu onlne or bukak blog mesti org tgh ckp psl this MZ.. I xpernah dgr dia nyanyi...mmmm kena tgk kat youtube nie... hehehe tapi comellah dia.. ahaks
Joy sweet kan :)
ashra iya sebab r&B tu la tak kena ngan i :) i prefer traditional nasyid hehe
zarin heheh sian u takda geng
adia suhaimi ina :) suara dia tak la terror cam MZ but this particular song i like
lady kena grab la - kedai cd chinese pun pasal ni suh i beli :)
unai alahai download la try dgr hehe
maya u are one the luckiest wife :)
sai akak tau la u syok kat dia keekek - suara pun macho ekekek u kena sokong malaysia singers gak tau bukan over sea ja kekeke
mummynana mestiiii tgk lyric tu power sweet tu :)
I suka alhamdulillah, tak tahu pun existnya maher zain, until ms jabberholic post kat dia punya blog..so now his songs I play bila my kids ada
Top sungguh Maher Zain skrg yek.
I suka gak tapi biasa2 je..
I love Maher Zain. You said his lyrics are too straightforward, I say that's just what we need - no need to beat around the bush, this is what we need to do! I can connect to his simple lyrics and songs. The likes of him Sami Yusuf and the Outlandish, tak masuk sangat with me. Bought most of his songs on iTunes. His simple lyrics are what attracted me :)
Zack heheh bukan apa i suka kata kata yg puitis cam nasyid melayu - senang skit rasa insaf heheh but he is not bad k :D
Post a Comment