Jan 10, 2011

Julia, Jenny and Jane

salam 
Just to update on some books (chick-lits semestinya heheh) that I tested on reading.  


I always stick to the same authors once they make me "feel" :). Months back, I read the host from the author of  twilight series and memang best - hopefully lepas semua cerita vampire dia dah jadi movie, somebody will take the host and produce movie jugak :)- alien yang masuk dalam badan manusia and fall in love with manusia tu punya kekasih (oh I cannot wait for breaking dawn, dengarnya ada part 1 and part 2 eh? oh Edward oh Jacob :D -  gedik Ermayum wei


And not long before the host, I read Audrey's "her fearful symmetry" she is also the author of time traveler's wife - cerita ni kalau jadi movie pun best-I bet mesti seram  - pasal kekasih hati yang dah mati but masih tinggal melayang layang di dalam apartment, apartment pulak depan cemetery. Sesiapa yang nak baca buku ni and penakut tolong jangan baca dimalam hari sorang sorang (ye Zarin? :))


Anyway, let's back to my main topic :),  I love Julia and Jenny but something is missing with Jane. Not sure what it is. Maybe cengkaman feelings tu kureng kot :D.




Julia's books are very fun and hillarious - she is really making her heroes and heroins extra ordinary - heroins nya tomboy atau maid and heronya tempang or highwayman. She is good but keromantickan and kesweetsannya tu belum cukup lagi meruntun jiwa saya :)




Jenny is something - reading hers is like watching a very good romantic comedy, sungguh puas ever lasting gitu heheh - I love this book and will try to get all her other books. She is in between Sophie K. and Alexandra Potter - and I like her style more than Kinsella and Potter. Hers is sweeter.



Jane, Jane, Jane - any one of you read her? something is missing,what is that eh? too rigid, or not natural? maybe I should try another book of hers.


So my friends what have you  been reading? :D (I know that Lady baca buku cooking or cat hehe and  Azmiezas mesti tengah sibuk baca manual BB (maklumlah baru heheh- jangan mare kak). Takpa, yang penting membaca :D, I bet all of you must love to read, kalau tak, taklah berblogging kan :D


Till later

7 comments:

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

hehehe..for time being I duk gigih membaca buku motivasi: Jangan Bersedih ;)

CiKaYu said...

bestnye tgk list u...i punya list, thn 2009 lum khatam2 lagi..hahah tapi now tgh baca buku 'cerita-cerita inspirasi untuk kecemerlangan diri wanita' - kisah wanita di zaman Rasullulah.

zarin said...

owh ths entry really remindds me yg i've got tonnes of books yg masih virgin gitu...uhuhu mood membaca dah lar ke laut..errr tak jugak coz i reread twilight series n harry potter series for the ....th times i dunno la...sampai hasya pun kata mommy ni asyik2 twilight, asyik harry potter...well, m too lazy to pi amik buku baru tu...jst baca je apa yg ada kat tepi katil hasya :D

TK said...

Same here..tak sabar tunggu breaking dawn..Minat sgt edward..hehe.

maya amir said...

tetibe rase mcm i lameeeee gilerrr tak membaca...adehhh

Unaizah said...

I wish I have more time to read. Nak baca paper everyday pun terkejar-kejar and kadang-kadang tu tak habis baca pun. Nowadays, yg sempat dicapai majalah je la. Tu pun selalunya bukan unai yg baca majalah tp majalah yg stare at me sleeping.

Ermayum said...

Joy motivasi bagus bagus :)

cikayu bagus tu - hehe i try also :)

zarin hehe yang buruk itu favorite :)

TK i minat dedua heheh

maya tu lah i bagi wake up call ni heheh

Unai skit lagi bagi budak kecik tu besar :) tak lama dah err lepas tu budak kecik lain lak kuar eh :)

Share/Bookmark
Blog Widget by LinkWithin