Dec 4, 2009

My girls' favorite dish

Udang Berkuah Kunyit


Simple yet delicious. There was 1 day when I cooked  the dish  in my  MIL's house and all my  SILs  asked how did I cook this. So yummy. What did you put, they asked. I said, nothing - goreng ja cam biasa with kunyit. Then how come ada kuah ni. And I said, letakla air " hehehe . But the taste is just membuka selera.And It takes you 2 minutes only. Cepat dimasak cepat dimakan :)




Gaul udang with kunyit serbuk banyak2
Tumis bawang besar, bawang putih.
Letak udang, stir well then letak air and sedikit garam . Tada da siap

PS: oo yg hijau kekecik tu terung pipit - I saja ja letak - sedap dibuat sambal tumis. Sometimes I campak cili besar gak for some colours - cilinya I will eat- udangnya the girls will settle kan,

3 comments:

Lady of Leisure said...

owh sedapnya... i sangat suka masak simple mcm ni... tgk warnanya agak terang kan.. must put a lot of kunyit eh?
simple je caranya tapi makan ni jer ngan nasi putih dah cukup sedap kan..

zarin said...

wah! i pun masak udang for dinner tadi tp udang masak kicap ler...
tk pernah try lg mcm yg u masak ni tp macam masak kicap jugak la gamaknya...jst add water instead of kicap kan! nanti nak try lah...

Ermayum said...

Ye dear both - letak byk kunyit - the aroma of garlic and shallot and kunyit just delicous - i suka makan garlic n bawang tu - tumis naik bau dulu ok - udang jgn goreng lama ala-2 masak ja jgn sampai kecut - da stir goreng nampak pekat letak air birakan sekejabbagi myk tumis tu naik n serve - try iya and update me if you guys like it :)

Share/Bookmark
Blog Widget by LinkWithin