Apr 22, 2010

I am done

partial of  gambar  kebun I suatu waktu dulu subur bugar

I am done with farmville. I have not played it for 1 month or so. I leave it padang jarak padang terkukur. He he. After sometime, it loses its excitement. As you go  to the higher level, it is hard to accumulate FV and hard to go to the next level. So you just have to plant, harvest and plant and harvest. What a  boring thing to do .

Not to mention that when  you have a big farm, it just gets so tedious to plow, plant and harvest. Then setiap pokok nak kutip buah and setiap ekor kambing lembu ayam kuda nak kena kutip hasil - one by one and by one. Penat ni tangan ni click cursor. Unless of course you want to fork out your own money and increase your FV value so that you can buy the "farm help" where all is done by one click - each click costs you 5FV (not sure how much real money it translates to). Please, I will not do such thing ok - membazir ja.

So after acquiring a 22 by 22 cm farm,  a farm house, a french mansion, a few cottages, green house and beberapa kandang lembu, kuda dan biri - I hereby announce that I have enough. (ceh macam baca declaration la pulak eh). I am done with it.

Yes I got addicted at one point of time but I have recovered. I have become sober :D.

Mr Hub left his very much earlier.

Yeah we are free heheh

Why if I get bored with blogging ye? Hmm maybe never because I love merepek :D

Till later

17 comments:

fizamior said...

hihihihi.... ni lah 1st time i dgr org quit FV... if not, my frens are all terjebak.... ekekekekeke......

zarin said...

hihi teringat satu masa my fren call i tengah2 mkm buta suh jd neighbour kat fv...tk pernah bukak pun fv ni..
babe..i betul2 malas nak update blog dah ni...mcm nk stop je..ok tk?

N A N I E said...

Dear..tapikan ade jugak insan foke out own cash..itu memang bebetul addicted la..Erma..jangan la mention stop blogging..teruskan menulis..ai suka baca ur entry :)

screamingmommy said...

wwaaahhhhh I sgt ketinggalan..blm start u dah quit;) I've so much abt farmville..luckily I was not bitten by that bug earlier..kebetulan masa tu busy gila kat office tak sempat nak jengok FB pun..update thru phone je..

Lady of Leisure said...

i dont mind u quit game kat fb coz i pun dont have one... hehehe... but plis dont quit blogging... :D
sini lah tempat kita merepek bersama... ;)
i just love to read your thoughts...

Shariz said...

hahahaha....shariz dah lamaaa dah tinggalkan farmville...at one time tu I was so addicted tak hengat apa dah...last2 kena sepatah dua kata dari hubby...terus la tinggalkan benda tak berfaedah tu...huhuh...tapi benda tak berfaedah tu la yg syok main, betul tak? hehehe

Kiasu Mom said...

I dont play any game at all on FB so I dont have a chance of getting hooked :-)

Nana said...

i dah lama pencen main fv nih...malas dah sbb addicted die sgt la teruk...ki3. i dulu boleh dlm meeting pon tingat 'alahai strawberry i dah msk ni'...huhuhuh. pi vendor pon tak senang duduk..penangan main fv

Azmiezas said...

akak tak reti main game ni..

selalu nampak budak2 ofis main game ni dlm fb tapi still tak minat,..so macamana nak pandai....hehehe..

Anonymous said...

oh.. has pun dah lama abandon ladang. ms mula2 bertani dulu.bln pose last year.lps sahur trs menuai..hehehe ;)

TK said...

Las year, my best friend told me about a friend of hers who owns ladang yg sgt besar. I didn't know that she was talking about ladang farmville..I siap tanya 'kawan you tu hubby dia kaya ke ada ladang besar? My besfren gelakkan je I. I mmg tak main game ni..never and will never

Ermayum said...

fizamior ni da terjebak kat blog da pulak ni heeheh

zarin u jangan la mengada dear - u rehat cam honey has iya - 1 post per week takpala hasya typpe slow pun - 1 week what :)

nanie ha tu da kira tenat tu kuar duit utk game dala fv tu ngan saint joseph day la ester day la go xi fa cai takpa lagi but bila eid takda pulak dia tulis selamat hari raya heheh
tak stop kot but maybe kurang la kalau masa or idea tidak mengizinkan but in the near future no worries k:)

screamingmommy heheh boleh la kalu u nak start at least u tau gak apa org cakap kan :)

lady heheh u merepek best berjalan sana sini hehe i merepek boring ja :)

shariz ha i ada gak kena sound but buat dek last last stop sendiri hahah

screamingmommy better dont buang masa hehehe better u read book:D

nana hahah betul betul nak balik kg dalam keta ni pun sibuk ni habislaaa strawbery aku heheh

azmiezas memula best gak kak dalama boring ala baik akak baca buku or jalan2 kat internet :)

honeyhas eheheh sama la pagi2 buta selalu lepas sahur sambung tidur ni bolehla bukak kebun rajin sungguh menuai heh

TK hehe besau sungguk la iya i punya pun besau hmm alangkah bagus if betul :D

ladyLOVESleisure said...

babes,
nasib baik i tak suka computer games hehehe. terjebak dgn blog sudah. ini pun naik juling mata tok laki saya jeling2 hahahaha
ah, please ye jgn nak quite blogging. hehehe ;p

Ermayum said...

Lady hehe iye memang tidak kecukupan masa betul - no worries - not in the near future though :D

eynda said...

Rajin main games kat fb yer...eynda pernah start tapi tak reti buat apa...last2 biar cam tu je...

NZZ said...

start cafe world lah pulak lagi interesting..coz food dia cantik2...

Ermayum said...

NZZ hi you - i da try tak suka tak rasa that excitement masa i start kebun dulu heheh

Share/Bookmark
Blog Widget by LinkWithin