Jan 19, 2011

quarter of me gone

when i was a little girl, my parents were whole of me. My existence on this earth. I would not be here without them. I prayed night and day that they would not leave me. More to my selfish reason of not knowing how and scared to live alone.

Then i got married. They got to share me with my hubby. Mr hub took 1 third portion of me and they somehow left with no choice to become 2 third of me. Then I give birth to my children and again their portion of me was reduced to a quarter.
Sad is it? Sad but that is fact of life.

1 quarter of me was gone forever in sept 2009. And today another quarter of me gone forever. Forever.
my dear readers n friends, my dad passed away this morning at 7.45 am, 15 minutes after he talked to me on the phone.

I am asking sedikit fatihah in full versian for hj zainal hj yusop. terima kasih saya dahulukan dan belas ihsan dan sedekah semua hanya Allah yang boleh membalas nya.

Terima kasih semua. tq from d bottom of my heart

Ps : mail2blogger post at forensic department waiting for his jenazah

24 comments:

zarin said...

al-fatihah and takziah utk u n family

Yat Maria said...

Erma

Salam takziah...I know how u feel..been there albeit 9 years back..

hang in there, friend..

Alfateha buat Arwah Hj Zainal Hj Yusop

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

Salam Takziah. Tabahkan hati my dear fren *hugs*

Janadeni said...

i pray al-fatihah for ur late daddy kak...

semoga rohnya di cucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman....

doa anak yang soleh dan solehah adalah yang terbaik sepanjang dia berada di sana....

takziah untuk akak...

A D I A said...

alfatihah.

I'm really sorry for your loss. takziah sis, n ahli keluarga.semoga Allah mencucuri rahmat hj zainal yg telah kembali ke pangkuanNya.

Syida said...

alfatihah for him kak.
condolence to ur family.

N A N I E said...

Salam Takziah Eda.. luckily ai baca blog today..shocking news for me..banyakkan bersabar eda..dah sampai masa..redha dengan permegiannya.. semoga arwah ditempatkan di kalangan orang beriman..amin

Al-Fatihah

Azmiezas said...

Salam takziah dari akak buat Eda sekeluarga ya..

Sparkly Sharky said...

Takziah Dan Al-Fatihah buat arwah.

ashra said...

moga roh ayah akak,dicucuri rahmat dan ditempatkan di sisi orang yang beriman.amin..

takziah buat akak sekeluarga..

Shariz said...

I'm so sorry to hear that. Salam Takziah from me to you and family. Al-Fatihah buat arwah ayahanda dan semoga rohnya dicucuri rahmat. Amin. Hugs from me to you !

Anonymous said...

sis,takziah to u n family...

alfatihah

TK said...

It's such a shock....Semoga rohnya di tempatkan bersama orang2 yang beriman. Rasa nak hug you and express how sorry I am..

Unaizah said...

Takziah dear. No words i may say can replace your loss or sooth your sadness coz only you yourself understand it and have to bear it. My prayers and thoughts for you dear. I'm here if you need a shoulder.

Eti said...

Dear dear Erma, I am so sorry to hear about your loss. Sempat jugak you bercakap dengan dia sekejap ya. Al-fatihah untuk your dad. Gosh, cannot imagine how you are feeling right now. May God Bless his soul.

Cik Specky said...

salam takziah dr kami sekeluarga, smoga arwah ditempatkan di kalangan org2 yg beriman.. semoga tabah menghadapi dugaanNya..

al-fatihah~

Cik Specky said...

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمـَنِ الرَّحِيم

الْحَمْدُ للّهِ رَبِّ الْعَالَمِين
الرَّحْمـنِ الرَّحِيم
مَـالِكِ يَوْمِ الدِّين
إِيَّاك نَعْبُدُ وإِيَّاكَ نَسْتَعِين
اهدِنَــــا الصِّرَاطَ المُستَقِيمَ
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنعَمتَ عَلَيهِمْ غَيرِ المَغضُوبِ عَلَيهِمْ وَلاَ الضَّالِّين

امين

Ina said...

{{hugs}}

BUNGA said...

Al fatihah. Ayah saya juga sudah pergi, 5 tahun yg lps.. sangat rindukan dia :(

maya amir said...

k.eda..i baru bukak your blog ari ni..sorry to hear about that.. menangis i walaupun i tak epnah jumpe u, and i tak penah lagik kehilangan.. tapi i feel u dear.. Al-Fatihah..moga rohnya ditempatkan di kalangan org yg beriman..insya Allah...

be strong sis.. *hugs*

Unknown said...

Your father will be remember by those hearts whom he touched, Al-Fatihah to your dad..He'll be in better place, insy'allah *hugs*

Unknown said...

Lovely Erma

Sesungguhnya apa yang kita Allah pinjamkan.. Sampai masanya. Allah akan ambil semula.

Maka, tenanglah, bersabarlah atas segala ujian yang Allah berikan. Semoga Allah menempatkan orang yang kita sayang di kalangan hambaNya yang beriman.

Takziah. Alfatihah.

{hugsss}

Jabberholic said...

Salam takziah to you and family, dear. Be strong and hang in there. Al Fatihah..

Unknown said...

salam takziah erma
tabahkan hati dan alfatihah untuk arwah abah

Share/Bookmark
Blog Widget by LinkWithin